Skip to content

Ιστόλογος

Αρχή Αρχείο Εκδόσεις, μελέτες O αγροτουρισμός ποιότητας
O αγροτουρισμός ποιότητας Εκτύπωση E-mail

Βιβλίο: Γιώργος Αγοραστάκης, O αγροτικός τουρισμός ποιότητας

agrotourΟι εναλλακτικές μορφές τουρισμού με κυρίαρχη αυτή του αγροτικού τουρισμού, γνωρίζουν μια γρήγορη ανάπτυξη και η τουριστική αγορά τρέχει να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα που επιβάλουν οι προτιμήσεις και διαθέσεις των σύγχρονων τουριστών.

Με τις εξελίξεις αυτές προσφέρονται αξιόλογες ευκαιρίες στις τουριστικές επιχειρήσεις των αγροτικών περιοχών. Η ικανότητά τους να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες αυτές, θα παίξει αποφασιστικό ρόλο για το μέλλον του τουρισμού στην Ευρώπη και για το σύνολο των οικονομιών της Κοινότητας. Οι επιχειρήσεις αυτές θα πρέπει να αποδείξουν ότι είναι σε θέση να ικανοποιήσουν ένα απαιτητικότερο καταναλωτή, που γνωρίζει τι ακριβώς θέλει και διαθέτει τα μέσα να επιλέξει αυτό που επιθυμεί. Το ζητούμενο για τον αγροτουρισμό είναι να βρει ένα ανεξάρτητο δρόμο ποιότητας και να μην αντιγράφει τον «μαζικό τουρισμό».

 

Για το σύνολο των οικονομιών της Ευρωπαϊκής Κοινότητας, ο τουρισμός, συμπεριλαμβανομένων όλων των επιμέρους υποτομέων, είναι ένας από τους σημαντικότερος τομείς, ο οποίος έχει να επιδείξει έναν από τους ταχύτερους ρυθμούς ανάπτυξης.

            Στον τομέα αυτό αναλογεί ποσοστό 5,5% περίπου του ΑΕΠ της Κοινότητας, 8% της κατανάλωσης των νοικοκυριών, 4% του συνολικού εξωτερικού εμπορίου. Ο τουρισμός προσφέρει απασχόληση σε 7,5 εκατ. εργαζόμενους περίπου, πράγμα που αντιπροσωπεύει το 6% της συνολικής απασχόλησης στην Κοινότητα. Αποτελεί μία σημαντική πηγή απασχόλησης, η οποία σε ορισμένες περιφέρειες παρουσιάζει ανοδικές τάσεις. Εντούτοις, το σύνολο των ευρωπαϊκών τουριστικών δραστηριοτήτων αντιμετωπίζει μία σχετική συμπίεση της συνολικής ανάπτυξης του τομέα.

            Η εξέλιξη αυτή μπορεί να ερμηνευτεί αφενός από την εμφάνιση μιας σχετικής τάσης κορεσμού ορισμένων τουριστικών περιφερειών και ιδίως, των παραδοσιακότερων τόπων προορισμού και αφετέρου, από την εξέλιξη της τουριστικής ζήτησης η οποία εκφράζεται με μία μεγαλύτερη διαφοροποίηση των δυνατοτήτων απασχόλησης κατά τη διάρκεια των διακοπών.

            Αυτές οι δύο τάσεις, ο σχετικός κορεσμός ορισμένων τουριστικών ζωνών και η μεγαλύτερη πρόσβαση στις δυνατότητες αναψυχής, έχουν ως αποτέλεσμα τη μεταβολή των παραγόντων που επηρεάζουν την τουριστική ζήτηση. Παρ’ όλο που οι Ευρωπαίοι διαθέτουν περισσότερο χρόνο για διακοπές, η μέση διάρκεια των διακοπών είναι μικρότερη, πράγμα που σημαίνει ένα μεγαλύτερο κατακερματισμό της διάρκειας παραμονής.

            Ο κατακερματισμός αυτός οδηγεί στην αύξηση των δυνατοτήτων απασχόλησης κατά τη διάρκεια των διακοπών με αποτέλεσμα να εμφανίζεται μια ζήτηση διακοπών κατά τη διάρκεια των οποίων επιδιώκονται ιδίως δραστηριότητες που έχουν σχέση με τον αθλητισμό και τη φύση, ή απλώς την ανάπαυση.

            Αυτό το είδος διακοπών που συνδυάζουν διάφορες δραστηριότητες, έγινε της μόδας και γνώρισε ιδιαίτερη προβολή από τον τύπο και τις προσπάθειες της προληπτικής ιατρικής, με αποτέλεσμα να αποτελεί πλέον χαρακτηριστικό του τρόπου ζωής των περισσοτέρων Ευρωπαίων και άλλων λαών.

 

            Η παρούσα εργασία έρχεται να βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση. Εξετάζει και μεταφέρει την πείρα που έχει αποκτηθεί από την άσκηση των δραστηριοτήτων του αγροτουρισμού και των προγραμμάτων ανάπτυξής του σε διάφορες Ευρωπαϊκές περιοχές, επισημαίνοντας τα αδύνατα σημεία, τα οποία πρέπει να ‘χει υπόψη του καθένας που σχεδιάζει, προγραμματίζει, ή υλοποιεί δραστηριότητες αγροτουρισμού και στην περιοχή μας.

            Σε κάθε περίπτωση τονίζει την ανάγκη διατήρησης μιας φυσιογνωμίας ποιότητας και ενός υψηλού επιπέδου στην άσκηση του αγροτουρισμού, πράγμα που αποτελεί μονόδρομο πλέον για την επιτυχία και παραπέρα ανάπτυξη αυτής της νέας -για τα δεδομένα της χώρας μας- οικονομικής δραστηριότητας στον αγροτικό χώρο.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

 

ΜΕΡΟΣ Α: ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

1. Ένα ζήτημα ορισμών

2. Τοπικός Τουρισμός

3. Αγροτικός τουρισμός και γεωργία

4. Αγροτικός τουρισμός και τοπική ανάπτυξη

5. Ο Αγροτουρισμός και ο σύγχρονος τουρίστας

6. Η απαίτηση ποιότητας

7. Αγροτουρισμός και Πολιτιστικός τουρισμός

 

ΜΕΡΟΣ Β: Ο ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ Η ΕΜΠΟΡΙΑ ΤΟΥ

1. Για μια στρατηγική του προϊόντος του αγροτικού τουρισμού

2. Ανάλυση των τουριστικών προϊόντων που παρουσιάζουν Ομάδες Τοπικής Δράσης

3. Η εμπορία του αγροτικού τουρισμού

4. Διαπραγματεύσεις με τους διοργανωτές ταξιδιών

5. Προς τους «τοπικούς θεμελιώδεις καταλόγους  ποιότητας»

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

 

Συνημμένα:
ΑρχείοΠεριγραφήΜέγεθος Αρχείου
Κατέβασμα αυτού του αρχείου (Agrotour_1.pdf)Αποσπάσματα βιβλίουO αγροτικός τουρισμός ποιότητας394 Kb
 

Γιώργος ΑΓΟΡΑΣΤΑΚΗΣ

 

SOCIAL MEDIA

Επισκευθείτε τη σελίδα μου στο FacebookΑκολουθείστε τη σελίδα μου στο TwitterΕπισκευθείτε τη σελίδα μου στο Google Plus

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΡΙΟ

Συνδέεστε μαζί μας

TWEETS ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

www.mikis-crete.gr